onsdag 29 juli 2015

Minnen, torkade och levande


För 17 år sedan dog min farfar och av blommorna som jag fick av mina vänner på kontoret i Atlanta, där jag då arbetade, gjorde jag denna. I alla år tills min farmor också dog hängde den på en vägg i deras lägenhet. Nu har den kommit till ett slut. Jag ska låta den gå vidare och på så vis frigöra utrymme i vårt hus. Minnena ska få stanna inom mig istället.

17 years ago my grandfather passed away and with the flowers I got from the friends in the office in Atlanta, where I was working at the time, I made this. All the years until my grandmother passed away it hang on a wall in her appartment. Now it has come to an end. I will let it go and free up some space in our house. The memories will stay within me instead.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar