måndag 27 juli 2015

Rensa ut


Hela huset är upp och ner.
Upp och ner och ut och in.
Så känns det.
Ett 15-spel där allt byter plats för att komma rätt.
En mental hjärngympa där varje sak utvärderas och får söka sin plats på nytt.
Inget är garanterad att få stanna.
Rensa ut, leva mer minimalistiskt, mindre sparsamt. 
Men för den sakens skull inte bli slösig.
Få tid till det som verkligen betyder något.
Ger du mig glädje?
Är du en favorit?
Kan jag leva utan dig?
Har jag använt dig det senaste halvåret?
Kommer jag använda dig det kommande halvåret?
Ja, det låter som om det är en person jag pratar om,
men det är mina SAKER.
Om man som jag skapar relationer till ALLT, ja då blir det även en mödosam process att skiljas från sakerna.
Men det går, sakta, sakta. 
En liten sak här, en liten sak där.
Vissa saker förtjänar att få stanna.
Ibland är det för svårt och jag låter känslorna vila.
Men denna sommar är bra.
Perfekt väder.
Svalt, skönt.
Inget annat som drar.
Alla är lite nöjda med att skrutta runt.
Nu ska jag ta ett tag till.
Pausen är över.
Tillbaks till "arbetet", det befriande, utrymmesskapande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar