fredag 24 juli 2015

Att vänta på någonting gott... Del 1 angående Lars Wilderängs Stjärnfalll

Ja, så börjar det ju, men jag vet inte om det är någonting gott jag väntat på i ett år nu. Lars Wilderängs bok Stjärnklart lästes ju med fasa och spänning. Och knappt någon dag går numera förbi utan att survivalism och överlevnad i någon form passerar mina tankar. 

Nu anländer snart den förbeställda boken Stjärnfall med posten. Del två i en framtida triologi är det sagt. Och jag gissar att allt inte slutar gott. Nu undviker jag att läsa favoriten Lotta Lexéns inlägg om boken, eller Cornucopia?'s inlägg om hennes recension. Vill inte riskera att bli påverkad och få mer förutfattade idéer än jag redan har. 

När väl maken och jag gjort upp om vem som ska läsa boken först så är jag beredd på att boken de kommande dagarna därefter kommer att uppsluka all min lediga tid. Disk och tvätt kommer att bli eftersatt. Förhoppningsvis håller barnen sig lugna. Men vetskapen att jag sen måste vänta ytterligare ett år på uppföljaren och den avslutande delen stör mig redan. Jag vill läsa allt NUUU!!!

Spänningen närmar sig. Snart är det dags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar