tisdag 11 november 2014

Spegeln - Kelly Barnhill

För att minnas skriver jag här ner ett namn på en bok.
En bok jag läste för ett tag sedan.
Dottern hade varit på biblioteket, på bokcirkel.
Där hade de fått denna boken med sig hem.
Vi började båda läsa, i baksätet på bilen, på väg hem.
Och jag blev fast.
En ungdomsbok.
När läste jag en sådan senast?
En fantasybok med mysterisk handling.
Jag gillade språket.
Jag blev fascinerad.
Trots det minns jag knappt vad boken handlade om eller vad den hette.
Men jag minns bokens storlek och att där var ett träd med rötter på utsidan.
Fick fråga dottern om handlingen och sökte sen på bilder med beskrivningen
"Ungdomsbok mystisk pojke".
Där en bra bit ner i träfflistan hittade jag den.
Bilden jag sökte.
Boken "Spegeln, en skräcksaga" av Kelly Barnhill.
Ja, tänk vad olika vi är och hur vi olika vi minns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar