fredag 14 november 2014

Dumpa Matthew av Jane Fallon


Hur skulle det vara att inrätta sitt liv som älskarinna till en gift man med två barn? I fyra år!
Hur skulle det vara att som gift kvinna bli bedragen av sin man? I fyra år!
Det är frågor som rör sig i mina tankar när jag läser Dumpa Matthew av Jane Fallon.
Hur hade jag hanterat Sophies situation? Vad tycker jag om Helens agerade? Eller Matthews för den delen? Vad tänker jag när jag läser om mobbingen som förekommer på arbetsplatsen? 
Det är en ganska "pratig" bok, vilket även bibliotikarien nämnde när hon rekommenderade boken till mig. Hela boken igenom väntar jag på att slutet ska komma så jag kan läsa en mer gripande och intressant bok. Samtidigt är där något som fängslar mig. Den har sina överraskande moment och lockar mig hela tiden att fortsätta. Jag vill trots allt inte missa något. Vill så gärna att det slutar som JAG vill! OM det gör det tänker jag inte avslöja. 
Det är inte en bok jag kommer att läsa om men den duger mycket väl som tidsfördriv några kvällar en gråtrist vecka i november.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar