måndag 28 mars 2016

Yoga Girl


Rachel Brathens bok "Yoga Girl - att finna lycka, skapa balans och leva med ett öppet hjärta" är pur glädje och lycka rakt igenom. Inte på någott glättigt och jobbigt vis utan bara underbart befriande. Texter som beskriver hennes egen resa, som inte varit spikrak samt yogainstruktioner och de korta recept på mat som är mycket lätta att ta till sig gör det så väldigt bra. Inga pekpinnar och inget som får dig att se ner på ditt eget liv. Bara skönhet och njutning. Jag kan erkänna att jag inte trodde jag skulle gilla den så mycket som jag gjorde. Tre dagars sporadisk men fokuserad läsning senare så kan jag säga att den var väl investerad. Visst, det är inte alla förunnat att bo på Aruba, eller åka världen runt och bli fotograferad på vackra platser. Men jag kan här i min kalla vardag drömma mig bort och låta mig inspireras och sen inse värmen som finns inuti mig. Glädjas åt närvaron att vara här och nu. Tacksam för att vakna och leva ännu en dag. Andas, andas, andas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar