lördag 11 april 2015

Just nu slukar jag böcker


Hela golvet bredvid min säng är alldeles fullt.
De får inte plats vare sig på eller i nattduksbordet.
Jag besökte Stadsbiblioteket härom dagen då jag skrivit fel hämtställe till en bok jag reserverat.
I normala fall brukar jag välja och besöka vårt lokala bibliotek i byn.
Men det gjorde inget.
Dock kom jag ut med kassen och famnen full av böcker.
För det finns ju så mycket spännande att läsa.
Sen får jag låna om och låna om för att hinna igenom alla.
Tur vi kan göra det över nätet och slipper besöka biblioteket varje gång.
För det går knappt att gå dit utan att låna nya böcker varje gång.
Böcker är lite av en passion för mig.
Jag har bokhyllorna fulla och har väldigt svårt för att göra mig av med dem.
Jag skapar relationer och minnen till var och en, som till så mycket annat.
Sen är det kört.
För det är ju så svårt att slänga bort sina nära och kära.
Jag är ingen snabbläsare.
Det går inte fort. Jag väger orden i mina tankar när jag läser.
Men när något väl griper tag i mig så kan jag inte släppa det.
Därför fixar jag att plöja igenom en hel del böcker trots allt.
Jag försöker öva mig på att inte vara så strikt när jag tar upp en bok.
Försöker lära mig att inget farligt händer om jag skummar igenom boken, om jag bara läser lite här och där eller om jag kikar på slutet innan jag läst resten.
Böcker är spännande!
Tänk vilka världar vi kan besöka med ordens makt.
FANTASTISKT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar