söndag 5 april 2015

Jag gillar påsken!


En högtid som kommer när ljuset tittar fram och dagarna blir längre.
En högtid till vilken jag har lagom mängd pynt, som rymms på en hylla och i ett ris. Det stökar inte till så förfärligt och skapar inget kaos i mitt blickfång. Det tar inga evigheter att vare sig ta fram eller packa ner igen.
Det är inte så förfärligt mycket måsten i min hjärna utan vi kan ta dagarna som de kommer.
Jag gillar verkligen påsken.
Tänk om jag skulle kunna få julen att bli liter mer som påsk. Lätt, enkel och utan massa outtalade krav och måsten.
I julas startade jag tidigt för att hinna med allt som skulle göras. 
Kommande jul ska jag nog göra tvärt om och tänka lite påskigare kring julen. 
Och sen bara njuta av tillvaron med lite pynt och mycket mys istället.
Låt påska vara fram till julen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar