måndag 14 september 2015

När vi seglar över stormigt vatten håller jag din hand



Vi är mitt i havet, vårt stormiga hav.
Jag håller din hand.
Jag vill att vår familj ska komma helskinnade över, tillsammans.
Jag vill inte förlora dig på vägen, ner i mörkret.
Jag kramar dig hårdare.
Så rädd att förlora dig. Förlora det liv vi haft.
Inte få dela en framtid tillsammans.
Jag känner hur du sakta lämnar mig.
Det är svårt att hålla dig kvar.
Jag vill att du kämpar.
Möter mig på halva vägen.
Jag vill se oss stå stärkta på fast mark igen.
Där framme i den lugna bukten.
På den ljusa stranden.
Där hoppet lever och framtiden är ljus.

Jag önskar att du orkar kämpa.
För din skull.
För min skull.
För vår skull.

Jag hoppas och längtar tills vi står enade igen.
I landet där framtiden är vår.
Där kärleken spirar och äpplena växer.
Där vi kämpar vidare tillsammans mot nya mål och ny mening.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar