onsdag 6 augusti 2014

Morgondopp i viken

Jag snörar på mig löpardojorna.
Solhatten och solbrillorna är också redo.
Det är morgon i parken.
Ger mig ut på landsvägen och börjar gå.
Ser ett femtontal hägrar på åkern en bit bort som strax flyger iväg.
Svänger av bort förbi Nisses gård.
Över färisten.
Där gör de gråsvarta gotländska lammen mig sällskap på vägen.
Eller är det så att jag är ett okänt inslag i deras frukostvy?
Vandrar förbi lite olika stugor.
Springer på den vita kalkstensgrusvägen.
Ner till vattnet och viken där båtarna ligger förtöjda.
Inbjudande!
Inga människor i sikte.
Tar ett snabbt beslut.
Klär av mig allt.
Springer ner i vattnet och simmar ut en bit.
Sen upp igen och snabbt på med träningskläderna.
Tillbaka igen samma väg jag kom.
Uppfriskande med en liten morgonprommenad och simtur så här på morgonkvisten.
Detta ger mersmak.
Detta vill jag göra igen!
En timme senare är jag åter hemma.
Hemma i parken.
Lagom till frukost.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar